utorak, 21. travnja 2009.

Norveška!!!


Norveška iz zraka, pod ledom i snijegom
Par puta mi je već stvarno palo na pamet reći nešto o hrvatskoj društvenoj zbilji, ali neću, baš neću! Ko što kaže Balašević: Svi vide, svima jasno, samo ja da kažem glasno? Baš ja da kažem kako su nam političari bahati i nepismeni, kako je vlast slizana s mafijom, kako izmišljaju probleme sa Slovenijom zbog skretanja pažnje naroda i otvaranja manevarskog prostora za muljanje? Neću. Nek to kažu BBC, Washington Post, NY Times, Economist, pa neka na njih navale nesposobni poslušnici u ministarskim foteljama i u javnim medijima. Uostalom, sad je kod nas zemlja blagostanja, prije lokalnih izbora masovno se otvaraju ceste, grade crkve, škole i bolnice, uređuju trgovi, dovodi voda i kanalizacija. Taman kad se narod malo opusti opet će izaći na izbore ko ovce na klanje.
Par slika iz Trondheima

No, zato ću ja reći nešto o Norveškoj, gdje sam došao na dva mjeseca. Norveška je kao paralelna budućnost Hrvatske, ni bolja ni lošija nego drugačija. S istim brojem stanovnika kao i Hrvatska, čak i nacionalna valuta Kruna ima istu vrijednost kao naša Kuna. Svako malo čujem nekog našeg, Bosanca, Dalmatinca, kao da sam i dalje kod kuće ali da me izbacilo u jednu paralelnu stvarnost gdje sve funkcionira. Malo mi to dođe ko odmor od nas doma gdje toliko toga ne funkcionira. S drugim najvećim BDP-om na svijetu, što se nikad ne bi reklo gledajući ovdašnje ljude. Vozni park je za koplje slabiji nego u Zagrebu, oblače se u staro i iznošeno, čak i palače izgledaju skromnije od kuća naših osrednjih tajkuna. Ljudi su mirni, tihi i skromni. Kuće su kao i ljudi, skromne i drvene, po ničem se ne razlikuju izvana. No, kao i ljudi, iznutra kriju koješta. S jedne strane možeš reći da je to utjecaj protestantizma, ovdašnje kulture, grube klime i oštrih uvjeta života. No i stranci kojih ovdje ima strašno puno brzo prihvate ovdašnji način života, pa Pakistanac vozač autobusa ne pušta frenda Pakistanca bez karte. Gdje bi to kod nas prošlo?
Evo za početak tek da se javim i par slika, ostalo slijedi ubrzo! Zima tek završava, par minuta vožnje izvan centra grada i još ima pola metra snijega… Kao da sam donio proljeće sa sobom!